تفاوت بین آموزش و یادگیری

یکی از تفاوتهای اساسی آموزش و یادگیری این است که افراد معمولاً برای یادگیری چیزی تعیین می کنند در حالی که آموزش چیزی است که برای شخص انجام می شود. یادگیری همان کاری است که فرد انجام می دهد،آموزش چیزی است که آنها دریافت می کنند. در حالی که وقتی کسی یادگیری و تمرین را پشت سر می گذارد، معمولاً یک نتیجه مشخص دارد.

همچنین تدریس تئوری و انتزاعی تر است، در حالی که آموزش (هنگامی که به خوبی انجام شود) کاربردی و عملی است. آموزش به منظور انتقال دانش و ارائه اطلاعات است، در حالی که آموزش برای توسعه توانایی ها در نظر گرفته شده است. … برنامه های آموزش حرفه ای غالباً ترکیب آموزش یادگیری مهارت را کاملاً خوب برگزار می کنند.

درک تفاوت بین یادگیری و آموزش مهم است. البته، آنها به طور غیرقابل ناگسستنی پیوند خورده اند، اما جنبه های بی نظیری از هر فرآیند آموزشی دارند. آموزش عبارت است از دادن اطلاعات و دانش، از طریق گفتار، کلمات نوشتاری یا سایر روشهای نمایش به شیوه ای که به کارآموز آموزش می دهد. یادگیری فرایند جذب آن اطلاعات به منظور افزایش مهارت ها و توانایی ها و استفاده از آن در متن های متنوعی است.

کیفیت یادگیری تا حد زیادی به کیفیت آموزش متکی خواهد بود، بنابراین نقش مربی بسیار مهم است زیرا می تواند تأثیر زیادی در نتیجه یک دوره برای یادگیرنده داشته باشد. 

بیایید ویژگی های هر یک را بررسی کنیم و ببینیم چه چیزی باعث می شود یک محیط یادگیری الکترونیکی کار کند.

 

 ویژگی های یادگیری

 یادگیری فرایند جذب اطلاعات و حفظ آن با هدف افزایش مهارت ها و توانایی ها برای دستیابی به اهداف است، اما بیش از این است، یادگیری همان چیزی است که وقتی می خواهیم برای شرایط غیر خاص و غیر منتظره مجهز شویم از آن عبور می کنیم و این دو به طور متقابل منحصر به فرد نیستند. در حالی که شما یاد می گیرید کاری خاص انجام دهید، ناخواسته مجهز به دانش و یا مهارت هایی برای مقابله با چالش های آینده هستید. در اصل، یادگیری، تجهیز یک فرد برای مقابله با مسائل امروز است، و آماده کردن او برای خلاقیت در یافتن راههایی برای مقابله با مسائل فردا است.

 

ویژگی های آموزش

از طرف دیگر آموزش بیشتر بر توسعه مهارتهای جدید یا مجموعه مهارتهایی که مورد استفاده قرار می گیرند تمرکز دارد. آموزش فرایندی است که هر فرد هنگام شروع یک یا کار و کسب یا پیوستن به یک شرکت از طریق آن می گذرد تا یاد بگیرد که چگونه کارهای مورد نیاز را انجام دهد، بدانید که بخش های آنها چگونه کار می کند و چگونه ابزارهای خاص برای انجام مسئولیت های خود عمل می کنند. در اصل، از طریق آموزش، ما به دنبال تغییر شکل رفتارهای فرد نیستیم، بلکه نکته این است که به کارمند یا یادگیرنده یاد بدهیم که چگونه کارها انجام می شود تا آنها بتوانند فرآیندی را به تنهایی انجام دهند.

در حالت ایده آل، یک محیط یادگیری از راه دور از اصول یادگیری و آموزش در کل برنامه  خود استفاده می کند. این امر به مربیان این امکان را می دهد تا ابزارهایی را برای مقابله با موضوعات جاری، توسعه مهارت های زندگی، پیشرفت مهارت های حل مسئله و استفاده از منابع به بهترین شکل ممکن در اختیار کارآموز خود قرار دهند.

 

 

 

5 پاسخ

  1. Have you ever considered about adding a little bit more than just your
    articles? I mean, what you say is fundamental and everything.
    But think about if you added some great graphics or videos to give your posts more,
    “pop”! Your content is excellent but with pics and clips, this site could definitely be one of the best in its
    field. Superb blog!

  2. Admiring the persistence you put into your site and detailed information you provide.

    It’s good to come across a blog every once in a while that isn’t the same outdated rehashed material.

    Wonderful read! I’ve bookmarked your site and I’m
    including your RSS feeds to my Google account.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *