۷ دلیل مهم برای تعیین اهداف

تعیین اهداف

      نداشتن هدف مثل این است که شما زندگی خود را صرف دویدن در زمین بالا و پایین کنید و هرگز گل نزنید.

      ما برای ساخت خانه به یک برنامه نیاز داریم. برای ساختن زندگی، داشتن یک برنامه یا هدف از اهمیت بیشتری برخوردار است.

       آیا برای خود اهدافی تعیین می کنید؟

 اهداف شما برای ۱ سال آینده چیست؟

 ۳ سال چطور؟ ۵ سال؟ ۱۰ سال؟

       آرزوهای شما در زندگی چیست؟

تعیین هدف اولین قدم برای رسیدن به هدف موفق است.

      این اولین نقطه موفقیت شماست.

این زمانی است که شما از  منفعلانه زندگی  به یک خالق فعال زندگی خود تبدیل می شوید.

      در اینجا ۷ دلیل برای تعیین اهداف مهم ذکر شده است.

  1. کنترل زندگی خود را در دست بگیرید

 امروزه بسیاری از افراد در حال گذر از زندگی هستند. اگرچه آنها سخت کار می کنند، اما احساس نمی کنند آنچه را که می خواهند می گیرند. این به این دلیل است که آنها هدایت نمی کنند که به کجا می خواهند بروند، به چه چیزی می خواهند برسند. دانش آموزان فارغ التحصیل می شوند و مطمئن نیستند که باید با زندگی خود چه کنند. بزرگسالان سالها کار می کنند و وقتی به ۳۰/۴۰ سالگی رسیدند و نمی دانند چه باید بکنند شوکه می شوند.

هنگامی که اهدافی را تعیین نکنید، مانند این است که تمام زندگی خود را صرف دویدن بالا و پایین کنید و به چیزی نرسید. در واقع، شما فقط اهداف دیگران را برآورده می کنید، نه اهداف خود را. این می تواند صنعت فست فود باشد که به شما می گوید فست فود بخورید زیرا “آن را دوست داریداین می تواند صنعت کالاهای مصرفی باشد که به شما می گوید شما به این شامپو با ۷۹٪ فرمول کاهش وزن نیاز دارید زیرا زندگی شما را بهتر می کند. این می تواند برچسب های مد باشد که شما را وادار به خرید لباس های آنها کند زیرا ظاهراً در آنها لباس شیک تر به نظر می رسید. هنگامی که برای خود اهداف تعیین می کنید و به آنچه می خواهید فکر می کنید، از خلبان اتوماتیک جدا می شوید و زندگی آگاهانه خود را شروع می کنید. به جای اینکه به دیگران اجازه دهید به شما بگویند چه کاری باید انجام دهید، پیش فعالانه مسئولیت را بر عهده می گیرید و به آنچه برای خود می خواهید فکر کنید.

     ۲. حداکثر نتایج را بدست آورید

مجریان برتر، ورزشکاران کلاس جهانی و افراد موفق همه اهداف خود را تعیین می کنند. به این دلیل است که وقتی اهداف خود را تعیین می کنید، چشم انداز کار برای رسیدن به هدف را دارید. شما اطمینان می یابید که به  خود فشار می آورید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اگر اهداف و نقاط عطف خاصی را تعیین نکنید، چگونه اوضاع بهبود می یابد؟ به معنای واقعی کلمه چیزی برای تلاش وجود ندارد و حتی اگر شما سخت کار می کنید، اما سخت کوشی شما ممکن است به هیچ چیز تبدیل نشود. اهداف شما شما را به اقدام بیشتری سوق می دهد. می خواهید ۱ سال دیگر چه چیزی ببینید؟ ۳ سال دیگر چطور؟ ۵ سال؟ وقتی اهدافی را تعیین می کنید، پیشاپیش فکر می کنید و پس از آن می توانید برنامه عملیاتی خود را ایجاد کنید. حتی اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، مشکلی نیست زیرا می توانید برنامه های خود را مرور کنید، تنظیم کنید و سپس زندگی خود را به سمت چشم انداز خود سوق دهید. بدانید که همه چیز دو بار ایجاد می شود: اول در ذهن، سپس در دنیای فیزیکی. خلق ذهنی هنگامی اتفاق می افتد که اهداف خود را تعیین کنید. خلقت فیزیکی وقتی اتفاق می افتد که شما روی هدف خود کار کنید و آن را زنده کنید. بدون خلقت ذهنی، خلقت جسمی اتفاق نمی افتد. هنگامی که اهدافی را تعیین می کنید، اولین قدم برای تحقق رویاهایتان را شروع می کنید و پس از آن مراحل بعدی نیز به همین ترتیب انجام می شود.

      ۳. ایجاد تمرکز 

اهداف باعث تمرکز شما می شوند. در حالی که یک هدف زندگی به شما جهت کلی می دهد، اهداف شما به شما می گوید که دقیقاً وقت و انرژی خود را صرف چه چیزی کنید. بگذارید بگوییم شما هدف خود را ایجاد یک تجارت شیرینی فروشی قرار داده اید. حتی اگر هیچ تصوری از چگونگی تحقق آن ندارید، اما عمل تعیین هدف به شما یک نقطه کانونی می دهد. همانطور که ایده پردازی می کنید، می فهمید که می توانید با مطالعه بازار محلی شیرینی و مارک های شیرینی فروشی شروع کنید. درک شیرینی هایی که مردم دوست دارند. سپس، برای تسلط بر مهارت های خود، در کلاس های پخت شرکت کنید. در همان زمان، دستورالعمل های غذایی را امتحان کنید و به دوستان خود اجازه دهید قبل از فروش آنها، خلاقیت های شما را بچشند. انرژی خود را به عنوان ورودی و نتایج را به عنوان خروجی در نظر بگیرید. هنگامی که هدف دارید، یک نقطه کانونی ایجاد می کنید که بتواند انرژی شما را برای ایجاد حداکثر پاداش هدایت کند. به عنوان مثال، هدف دستیابی به ۵۰۰۰ بازدید کننده در روز در وبلاگ شما به شما کمک می کند مهمترین کارها را برای دستیابی به این هدف ترافیکی اولویت بندی و شناسایی کنید، در حالی که وظایف کم تأثیر را که به این چشم انداز کمک نمی کنند حذف می کند. برای هدفی مانند دستیابی به A مستقیم – در اینجا شما مراحل اصلی را برای کسب نمرات برتر مانند انتخاب بهترین ترکیب کلاس برای نمرات بهینه، مطالعه مقالات امتحانات سال گذشته، مشاوره با اساتید خود و داشتن جدول زمانی مطالعه اولویت بندی و شناسایی می کنید، ضمن از بین بردن اتلاف وقت، کارهایی مانند استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی و تماشای بیش از حد نمایش های تلویزیونی. سپس این حداکثر نتایج را ایجاد می کند.

      ۴. مسئولیت پذیری ایجاد می کند

داشتن اهداف باعث می شود شما پاسخگو باشید. به جای اینکه فقط صحبت کنید، اکنون موظف به عمل هستید. این پاسخگویی مسئولیت پذیری در قبال خودتان است، نه شخص دیگری. هیچ کس از اهدافی که تعیین کردید اطلاع ندارد. مردم حتی در صورت رسیدن به اهداف خود ایستادگی نمی کنند. با تعیین اهداف خاص، می توانید به راحتی متوجه شوید که آیا در مسیر خود هستید یا خیر.

       ۵. به شما انگیزه می دهد

وقتی اهدافی را تعیین می کنید، خود را با درونی ترین خواسته های خود مرتبط می کنید. آنها به شما انگیزه می دهند و به شما چیزی می دهند که باید برای آن تلاش کنید. این امر به ویژه اگر در حال حاضر در زندگی در مکان خوبی نیستید، بسیار قدرتمند است – اهداف شما به شما یادآوری چیزهایی را که دوست دارید، کمک می کند تا تمرکز خود را به دور از موانع منفی هدایت کنید و دوباره با خواسته های داخلی خود ارتباط برقرار کنید. موانع آن چیزهای ترسناکی هستند که وقتی چشم خود را از هدف برمی دارید می بینید. وقتی احساس منفی و پایین آمدن می کنید، اغلب به این دلیل است که احساس می کنید چیزی نیست که بتوانید منتظر آن باشید. اهداف شما رنگین کمان برای تلاش برای بیرون راندن شما از طوفان است.

        ۶. بهترین خود باشید

 اهداف به شما کمک می کنند تا بالاترین پتانسیل خود را بدست آورید. بدون اهداف، شما به طور معمول فعالیت هایی را انجام می دهید که باعث می شود هر روز احساس امنیت و آرامش کنید. اما این آشنایی سرنوشت رشد است. از رشد شما جلوگیری می کند این شما را از استفاده از پتانسیل بی نهایت خود منکر می کند. با تعیین اهداف، اهدافی را تعیین می کنید که در جهت رسیدن به آنها تلاش کنیداین اهداف باعث می شود که به مکان های جدید و موقعیت های جدیدی وارد شوید که شما را در حالت رشد قرار می دهد. آنها باعث می شوند که از حد طبیعی خود فراتر رفته و به قله های جدیدی برسید. به عنوان مثال، تعیین یک محدودیت زمانی برای اجرای خود به شما امکان می دهد تا بدانید که آیا باید سریعتر بدوید. تعیین هدف کاهش وزن به شما کمک می کند تا بفهمید اقدامات شما در کاهش وزن موثر بوده است یا خیر. تعیین یک هدف شغلی تضمین می کند که شما چیزی کمتر از آنچه می خواهید راضی نمی شوید.

       ۷. بهترین زندگی خود را داشته باشید

آخرین و مهمترین، اهداف تضمین کننده این هستند که شما بهترین نتیجه را از زندگی خواهید گرفتاین را بخواهید یا نخواهید، زمان در زندگی شما می گذرد. بعد از ۱ سال، ۱ سال بزرگتر خواهید شد. در ۵ سال دیگر، شما ۵ سال بزرگتر خواهید شد. اهدافی با اقدامات و مهلت های خاص اطمینان حاصل می کنند که شما تجربه خود را روی زمین به حداکثر می رسانید. اگر قبلاً هدف زندگی خود را کشف کرده اید، اهداف شما به شما کمک می کنند تا از هدف خود بهترین نتیجه را بگیرید. این را تصور کنید: دنیا صدف شماست. میلیون ها، میلیاردها کار وجود دارد که می توانید انجام دهید، تجربیاتی که می توانید داشته باشید و افرادی که می توانید با آنها روبرو شوید. امکانات بی پایان از آنچه شما می توانید به دست آورید وجود دارد. اگر بتوانید هر کاری که می خواهید انجام دهید؟ شما می خواهید به چه جیزی برسید؟ می خواهید در زندگی خود چه چیزهایی را ببینید، انجام دهید و تجربه کنید؟ اهداف خود را تعیین کنید، آنها را محقق سازید و تماشا کنید که چگونه بهترین زندگی خود را ایجاد کرده اید.

        تنظیم اهداف را شروع کنید

 این سؤال را از خود بپرسید:

برای ۱ سال آینده، ۳ سال، ۵ سال یا حتی ۱۰ سال آینده اهدافتان چیست؟ اگر همین حالا برای تعیین اهداف خود کمی وقت بگذارید، می توانم به شما تضمین دهم که قطعاً به عنوان یک شخص رشد بیشتری را تجربه خواهید کرد. فقط با صرف چند دقیقه برای بیان برخی از آرزوهایی که در ذهن شما بوده است، یک سال دیگر پیشرفت بیشتری در زندگی خود تجربه خواهید کرد، اگر این کار را نکنید.

38 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *