با مقایسه کردن خودمان با دیگران خودمان را از دست می دهیم

مقایسه کردن

چرا باید خود را با دیگران مقایسه کنید؟ تو بدتر از هیچ کس نیستی، تو بهتر از هیچ کی نیستی، تو بالا تر از هیچ کس نیستی، تو پائین تر هیچ کس نیستی، تو منحصر بفردی، همه ما منحصر بفرد هستیم. دستاوردهای آنها، ظاهر آنها، هر آنچه که دارند که شما ندارید.  و این واقعیت که شما پابرجا هستید زندگی بسیار شادی دارید.ولی  تمام این رضایت را از بین ببرید و به خود بگویید که باید  شبیه “آنها” باشید، چرا؟

 

مقصر کیست؟ علوم پایه؟ طبیعت؟ یا فرهنگ ارضای فوری؟

از مراحل رشد ما، مغز ما برای مقایسه و تقارن سیم کشی می شود. این وجهه ای از شخصیت های ما است. ترجیحاتی که ما به آنها علاقه مند می شویم. کاملاً طبیعی است که چشمان ما تعجب کرده و امکانات داشتن چیز متفاوت را در نظر بگیرند. چگونه چیزی متفاوت می تواند زندگی ما را بهبود بخشد؟ اگر در جای پایین خط انتخاب دیگری کرده بودیم، اکنون کجا خواهیم بود؟

بسیاری از افرادی که به ثروت دیگران حسادت می کنند و تلاش می کنند، خودشان ناامن هستند. این نباید تعجب آور باشد، زیرا وقتی اعتماد به نفس داشته باشید نیازی به پیشرفت ندارید. شاید آنها نمی دانند که هدفشان از زندگی چیست، بنابراین به دیگران نگاه می کنند که آن را ساخته اند و فکر می کنند، “من باید بیشتر شبیه آنها باشم.” این می تواند ناشی از نحوه پرورش آنها باشد. تأکید بسیار شدیدی بر نیاز به موفقیت در خانواده آنها و پر کردن کفشهای غیرممکن موفقین خوش شانس که قبل از آنها بودند، وجود داشت.

محتمل ترین مقصر، غلطاندن افراد متوسط ​​با مفهوم شکست و مقایسه همسالان. دانش اینکه شخصی در کلاس شما، از همسایگی شما یا برخی از بخشهای دیگر جامعه شما “بهتر” از شما عمل می کند.

فرهنگ ارضای فوری درک این نکته برای یک فرد عادی تقریباً غیرممکن شده است که اکثر افراد موفق در جامعه امروز برای رسیدن به جایگاه خود هنوز باید فداکاری های زیادی انجام دهند. اکثر مردم فقط “خوش شانس” نمی شوند.

تمرکز بر آنچه شخص دیگری بدست آورده است، همان سرنوشت را برای شما به همراه نخواهد داشت.

به راحتی می توان موفقیت دیگران را ثابت کرد و به خاطر اینکه نبودی، خود را از پا درآورد. اما همه در مسیر خود هستند و گزینه های زیادی را انتخاب کرده اند که به جایی که هستند منتهی می شوند. وقت آن است که دیگر از مقایسه خود با دیگران دست برداریم و به پیشرفت شخصی بپردازیم.

شما باید بر آنچه روی میز می آورید و اینکه چگونه می توانید آن را اصلاح کنید تا موفقیت خود را نشان دهید، تمرکز کنید.

شما مسئول از دست دادن خود و داشتن خود هستید.

درک کنید که همه در مسیر خود هستند و شما انتخاب های زیادی را انجام داده اید تا شما را به جایی که هستید برسانید.

آیا پشیمان هستید که آن سال فاصله را برای کوله پشتی در اروپا گذراندید؟ من واقعاً صادقانه شک دارم. شاید از نظر “شغلی” شما را بازگرداند، اما شما تجربیات و مهارت هایی را کسب کرده اید که هرگز نمی توانستید در جای دیگری کسب کنید. و شما به جای پر کردن حساب بانکی خود به امید زندگی بعداً ، زندگی خود را انتخاب کرده اید. خوش به حالت.

روی نقاط ضعف خود تمرکز نکنید.

شما در هر کاری مهارت ندارید، و هرگز نخواهید بود. هیچ کس دیگری نیست، پس فقط آن را رها کنید. آنچه باعث موفقیت یک نفر شد ممکن است لزوما برای شما مفید نباشد. آیا از برقراری تماسهای سرد و دستکاری خریداران برای دستیابی به کالای خود لذت می برید؟ نه؟ خوب پس شما قصد ندارید با تولید یک محصول ثروت خود را بدست آورید. اما شما همیشه در تعمیر رایانه تبحر داشته اید. شاید یک فریلنسر I.T. شغل در آینده شما شما همیشه می توانید راهی برای بازاریابی مهارت هایی که از قبل دارید پیدا کنید.

آنچه را که هستی بپذیر و ساختگی نباش

بسیاری از افراد سعی می کنند خود را به عنوان شخصی که نیستند نشان دهند، زیرا فکر می کنند این کار موفقیت آنها را به همراه خواهد آورد اگر واقعاً در جعلی بودن مهارت دارید، فکر می کنم برای شما خوب باشد. اما اکثر مردم می توانند عدم اصالت را درک کنند و من به شما می گویم چه چیزی، آنها به آن احترام نمی گذارند. اگر می خواهید خود را بعنوان مربی چیزی که واقعاً برایتان مهم نیست رد کنید، اما این یک موضوع محبوب است بنابراین فکر می کنید برای شما ترافیک ایجاد می کند. نخواهد شد خودت باش. آنچه را دوست دارید در آغوش بگیرید. شما افرادی را با علایق مشابه جذب خواهید کرد، و آنها به شما احترام می گذارند که معتبر باشید.

بگذارید دیگران از شما الهام بگیرند، نه اینکه شما را تخریب کنند.

همیشه کسانی هستند که پیشگام یک طاقچه هستند و مربیان موفقیت مطلوب ما هستند. اشکالی ندارد اگر بخواهید مثل آنها باشید. از سبک آنها برای تأثیرگذاری در سبک خود استفاده کنید. اما فراموش نکنید که خودتان را نیز در این ترکیب قرار دهید. اضافه شدن شخصیت و سبک شما همان چیزی است که محصول یا خدمات شما را منحصر به فرد می کند.

درک کنید که هیچ کس در مورد شما قضاوت نمی کند.

و هر کسی را مسواک بزنید. خواه یک دوست طولانی مدت باشد یا یک عضو خانواده. اگر آنها شما را با منفی سنگین می کنند، به شما احساس می کنند که به اندازه کافی خوب نیستید، آنها را به سمت محدودیت لگد بزنید. اکثر مردم با پیش بینی شکست شما در انتظار بیکار بودن نیستند. بیشتر افراد متوجه کار شما می شوند، اما از نظر عاطفی برای موفقیت شما سرمایه گذاری نمی شوند.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *