ارزشــهای زنــدگـی

ارزشهای زندگی

هوا همیشه تغییر خواهد کرد. فناوری همیشه تغییر خواهد کرد. روندها همیشه تغییر خواهند کرد. ما همیشه تغییر خواهیم کرد.

در جهانی که به طور مداوم در حال تکامل است و اشکال جدیدی به خود می گیرد، تلاش برای درک  چیزی به نام زندگی تا حدی طاقت فرسا است.

یکی از مواردی که به ندرت در این جهان تغییر می کند و آنچه می تواند در طول زندگی شما چراغ راهنما باشد، ارزشهای اصلی شما است. این مقاله لیستی از مقادیر اصلی  ارزشهای باورنکردنی را در اختیار شما قرار می دهد تا از آنها استفاده کنید.

ارزش های اصلی چیست؟

ارزشهای اصلی اصولی یا اعتقادی هستند که شما آنها را بسیار عزیز می دانید و از اهمیت اساسی در زندگی شما برخوردارند. وقتی همه چیز در اطراف شما تغییر می کند، درک دنیا دشوار است، ولی ارزشهای اصلی شما همیشه برای شما خواهد بود.

چرا ارزشهای اصلی مهم هستند؟

ارزشهای اصلی از این جهت مهم هستند که مانند قطب نما به شما کمک می کنند زندگی شگفت انگیزی را که می خواهید، صرف نظر از جایی که در این دنیا قرار دارید، داشته باشید.

نه تنها این، داشتن ارزش های اصلی مناسب می تواند تصمیم گیری، بهره وری، دستاوردهای شما و شاید مهمتر از همه توانایی دوست داشتن و دوست داشته شدن را بهبود بخشد. آنها به نوعی معامله بزرگی هستند. و این فقط ما نیستیم که این را می گوییم، مطالعات ارزش های اصلی، نشان داده است که دارای یکسری مزایای دیگر هستند.

بهترین ارزش اصلی برای زندگی

شما ممکن است از قبل چند ارزش اصلی در ذهن داشته باشید یا در قلب خود داشته باشید که بسیار عالی است. اگر به ایده های بیشتری نیاز دارید یا تاکنون واقعاً به ارزشهای اصلی خود فکر نکرده اید، در اینجا ارزش اصلی مورد علاقه ما آورده شده است که می توانید همین حالا اتخاذ کنید.

  • پذیرش – پذیرفتن

توانایی پذیرش آنچه می توانید کنترل کنید و آنچه را که نمی توانید کنترل کنید. اینکه بتوانید درک کنید بعضی روزها چکش هستید و روزهای دیگر ناخن هستید. با پذیرش به عنوان یک ارزش اصلی، می توانید به هر دو صورت بسازید و هنگام انجام آن خوشحال باشید.

  • سازگاری

زندگی قرار است توپ منحنی شما را بعد از توپ منحنی پرتاب کند و اگر برای آنها آماده نیستید، اعتصاب خواهید کرد. زندگی شما و کسانی که خود را با آنها احاطه کرده اید بسیار پیچیده است و شما را در یک قالب محدود نمی کند.

سازگار و آماده باشید و مایل به تغییر در مواقع لزوم باشید.

  • هوشیار و آگاه باشید

آگاهی یکی از بهترین ارزشهای اصلی است که می توانید اتخاذ کنید. دوره زمانی. آگاهی یعنی توجه به خود، دیگران، دنیای اطراف، احساسات، موقعیت ها. این به این معنی است که می توانید همه و همه چیز را به وضوح ببینید- از همه مهمتر خودتان.

  • تعادل

در برخی مواقع باید به زندگی سرعت بدهید و در مواقعی دیگر باید سرعت خود را کاهش دهید.

تعادل یکی از مهمترین ارزشهای اصلی در بسیاری از فرهنگهای باستان است زیرا طبیعت را برای آنچه واقعاً منعکس می کند: کاملا متعادل و قادر به خم شدن، به جای شکستن است.

  • آرامش

بسیاری از افراد علاوه بر اینکه یک روح متعالی دارند، فراموش می کنند که آرامش یک تصمیم ساده است.

در هر شرایطی که به خود اجازه دهید می توانید آرام باشید. وقتی آرامش را به عنوان یک ارزش اصلی در نظر می گیرید، هیچ مقدار راننده عصبانی، صف های طولانی یا فناوری ناامیدکننده نمی تواند در شما نفوذ کند.

  • انجمن

چه اینکه باور کنیم یا نه، هر یک از ما موجودی اجتماعی هستیم و جامعه هزاران سال است که یک ارزش اصلی برای ما به عنوان یک نوع اصلی محسوب می شود.

ما سخت معاشرت می کنیم. برای خوردن، نوشیدن، شایعات، خندیدن، قصه گفتن، به اشتراک گذاشتن ایده ها، دادن و دریافت بین خودمان. جامعه همچنین تأثیر سایر ارزشهای اصلی مانند خلاقیت را در این لیست افزایش می دهد.

  • رحم و شفقت دلسوزی

دلسوزی برای درک درد و رنج دیگران وقت می گذارد و امیدوارم بتواند در مورد آن کاری انجام دهد. مبارزه و رنج زیادی وجود دارد که می تواند در جهان کاهش یابد. با یک ارزش اصلی مانند دلسوزی، ممکن است بتوانید به طریقی معنی دار به همنوعان خود کمک کنید.

  • خلاقیت

با استفاده از فناوری در بیشتر مشاغل اداری، افراد خلاق می خواهند ما را به آینده سوق دهند.

کسی که به خلاقیتش احترام می گذارد، می تواند به ایده های جدید و بزرگی فکر کند، چیزهایی را ببیند که دیگران نمی توانند ببینند و دنیای اطراف خود را از دریچه خود ببینند، نه شخص دیگری.

  • انضباط

نظم و انضباط شما را به زندگی مطلوب شما می رساند، اگر آن را به عنوان یک ارزش اصلی در نظر بگیرید؟ نظم و ترتیب در تمرین به معنای آزادی بیشتر در بدن با افزایش سن است. نظم و انضباط برای پس انداز به معنای آزادی بیشتر با وقت و پول در دراز مدت است. و همینطور ادامه می یابد …

  • همدلی

شاید در این لیست هیچ ارزشی وجود نداشته باشد که بتواند ارتباط  عمیقی را نه تنها با نزدیکترین افراد در زندگی بلکه با غریبه ها نیز کاملاً برقرار کند.

تمرین همدلی مستلزم درک این موضوع است که دیگران مانند صدای شما در ذهن خود صدای ناراحت کننده ای دارند. اینکه آنها براساس تجربیاتشان جهان بینی متفاوت با جهان بینی شما دارند. و این اشکالی ندارد اتخاذ همدلی به عنوان یک ارزش اصلی آسان نیست، اما مطمئناً ارزش آن را دارد.

  • آزادی

آزادی اشکال مختلفی دارد و به همین دلیل یکی از اصلی ترین ارزشهای اصلی برای داشتن آن است. آزادی انتخاب، آزادی بیان، آزادی زندگی با شرایط خود، آزادی دوست داشتن و دوست داشته شدن.

اگر آزادی به ارزش اصلی شما تبدیل شد، ببینید زندگی شما چگونه بهتر می شود.

  • سپاسگذاری

سپاسگذاری هر زمان احساس کردید بی راهه می روید یک تغییر چشم انداز قدرتمند را فراهم می کند.

شما می توانید از چیزهای بزرگی مانند داشتن سرپناه، غذا و افراد بزرگ در زندگی خود سپاسگزار باشید. همچنین می توانید به خاطر چیزهای کوچکی مانند فنجان قهوه ای که تازه نوشیده اید یا ملحفه های نرم تخت خود را سپاسگزار باشید.

  • خوشبختی

خوشبختی یک ارزش اصلی قدرتمند است و فقط به شادی شما محدود نمی شود بلکه به دوستان و خانواده نیز محدود می شود.

هنگامی که خوشبختی تصمیم گیری شما را به جای کارهای سطحی مانند پول و وضعیت راهنمایی می کند، در موقعیتی بسیار رضایت بخش تر خواهید یافت اگر فکر خوشبختی دیگران باشید.

  • سلامتی

آنها می گویند که یک انسان سالم رویاها و آرزوهای زیادی دارد در حالی که یک بیمار فقط یک آرزو را دارد- اینکه بتواند از رختخواب خود بلند شود.

سلامتی پیش درآمد هر ارزش اصلی دیگر در این لیست است. اگر سلامتی خود را ندارید، نمی توانید کارهای دیگری انجام دهید به همین دلیل، سلامتی باید یک ارزش اصلی در زندگی شما باشد.

  • فروتنی

پادزهر غرور و خودخواهی است و اگر بخواهید پاهای خود را محکم بر زمین نگه دارید ارزشی است که باید اتخاذ کنید. گفته می شود که شما هرگز به همان اندازه که مردم می گویند خوب یا بد نیستید.

فروتنی این را تشخیص می دهد و شما را وادار می کند که به سمت هدف خود حرکت کنید، مهم نیست که دیگران چه می گویند.

  • نوآوری

عمل نوآوری شامل گرفتن یک چیز موجود و بهتر کردن آن است. اگرچه می توانید هنگام فکر کردن در مورد نوآوری، تصاویری از طراحی های مضطرب ماشین و فناوری پیچیده ای را به ذهن متبادر کنید، اما لزوماً اینقدر عظیم نیست.

به سادگی دیدن چیزی کوچک و بهتر کردن آن در زندگی شخصی خود کافی است تا دنیایی از تفاوت ایجاد کنید.

  • دانش

دانش قدرت است. نه قدرت در حس یک  سرمایه دار بلکه  قدرت در تغییر حس زندگی شما.

دانش در مورد خود، دیگران و جهان به شما امکان می دهد هر آنچه را که می بینید کمی بهتر درک کنید. وقتی همه چیز را برای آنچه که هست مشاهده کردید، می توانید طبق آن عمل کنید و به مکانی که می خواهید برسید.

  • رهبری

جرات داشتن، عزم راسخ، اعتماد به نفس و فروتنی برای رهبری دارد همه این خصوصیات هر دو نادر و قابل تحسین هستند و دلیل اصلی بودن ارزش اصلی رهبری است.

آینده تاریک و ناشناخته بلکه پر از گنجینه های پنهان است. ما به شخصی احتیاج داریم که ما را هدایت کند، این تو خواهی بود؟

  • عشق

می توان ادعا کرد که تمام ارزشهای اصلی این لیست را می توان با یک ارزش همه جانبه عشق پیوند داد.

وقتی برای عشق عمیقاً ارزش قائل باشید و سعی کنید آن را در همه کارهایی که انجام می دهید نشان دهید، دنیای خود و دیگران را به مکانی بسیار بهتر تبدیل می کنید.

  • اعتدال

این رژیم، آن رژیم، خوردن غذا در آنجا، غذا خوردن سپس، تمرین قبل از قهوه یا همیشه بعد از ظهر را فراموش کنید. این سر و صدا است که بعضی اوقات برای برخی از افراد مفید است – رعایت اصول نظارت کلیدی است.

عدم اقدام در حد متوسط همچنین می تواند پیامدهای مخربی به ویژه برای سلامتی شما داشته آنچه برای همه مردم خوب کار می کند همه چیز در حد متوسط است.

البته ، زندگی نیز باید سرگرم کننده باشد بنابراین حتی “همه چیز در حد اعتدال” نیز باید در حد اعتدال باشد.

  • صلح

صلح یکی دیگر از ارزشهای اساسی است که برای تکمیل آن سالها تمرین لازم است. با این حال، پاداش آن هم با سفر و هم با مقصد پر پاداش بی حد و مرز است.

صلح تصمیم گیری شفاف، آزادی در افکار و اعمال و همچنین درک عمیق از زندگی خاصی را که زندگی می کنید، فراهم می کند.

  • هدف

هدف می تواند با «معنی» دو چندان شود زیرا این دو ارزشی است که انگیزه شما را برای هر تلاشی که ممکن است دنبال کنید فراهم می کند.

هدف همان چیزی است که هر روز صبح شما را از رختخواب خارج می کند، به همین دلیل است که آنچه را قربانی می کنید را فدا می کنید و اغلب چیزی بزرگتر از خودتان را به دنبال دارد. اگر هدفی نداشته باشید، بعید است که معنای زیادی در زندگی خود پیدا کنید.

  • مسئولیت

هیچ کس دوست ندارد مجبور شود سگ را به پیاده روی برد، مجبور است ظرف ها را تمیز کند یا کارهایی را انجام دهد که با اکراه مسئول آن هستند. با این حال، مسئولیت می تواند در واقع راهی عالی برای افزودن معنا و ارزش به زندگی شما باشد.

وقتی افراد دیگر به شما وابسته باشند و شما نقش خود را به عنوان تهیه کننده ایفا کنید، نه تنها وضعیت بهتری دارند بلکه رضایت ناشی از آن را نیز به دست می آورید.

  • سرویس

مشابه نکته مسئولیت فوق، هنگامی که خدمات را به عنوان یک ارزش اصلی در نظر می گیرید، زمان بسیار کمی برای غرق شدن در  ترحم ، اضطراب یا عصبانیت وجودی خواهید داشت زیرا مشغول ساختن جهان به مکانی بهتر خواهید بود.

با لذت کافی، با خدمت به دیگران، بسیاری از مردم دریافتند که خودشان با احساس رضایت و رضایت در داخل خدمت می کنند.

  • معنویت

البته ، اهمیت سلامت جسمی ، بهداشت روانی و بهداشت عاطفی وجود دارد، اما سلامت معنوی نیز به همان اندازه مهم است.

معنویت هیچ ارتباطی با دین ندارد، این به معنای صرف وقت برای گوش دادن به بدن، تماشای افکار، ارتباط و قدردانی با جهان و جهانی است که در آن قرار دارید.

  • اعتماد کنید

اعتماد یک ارزش اساسی در این لیست است زیرا به مهارت های دشوار دیگری نیز نیاز دارد که به پیشرفت شما به عنوان یک فرد نیز کمک می کند.

برای اینکه بتوانید اعتماد کنید و مورد اعتماد باشید، به روابط قوی، ریسک و فروتنی نیاز دارید. همه اینها دستورالعملی برای یک زندگی بسیار مثبت با اعتماد  ایجاد می کند.

  • فهم

درک از محل پذیرش آنچه هست نه از آنچه باید باشد یا ممکن است باشد. این توانایی تشخیص دیدگاه شخص دیگری بدون تلاش برای تغییر آن است. این می آموزد که بی فایده است که علیه جهان و دیگر مردم بجنگد و بجای آن رقصیدن با آنها بیاموزد.

  • ثروت

نه به معنای پولی بلکه به معنای “داشتن هر آنچه لازم دارید حس کنید”. شخصی که واقعاً ثروتمند است دارای روابط عالی، آزادی فراوان، زندگی پر از شادی و همچنین بسیاری از ارزشهای دیگر این لیست است.

ثروت را به عنوان یک ارزش اصلی بپذیرید، این به عنوان یک آهنربا برای سایر موارد باورنکردنی عمل خواهد کرد.

  • عقل و خرد

برخلاف تصور عمومی، خرد با سن به وجود نمی آید بلکه با تجربه به دست می آید. بسیاری از جوانان با خردمندی بیشتر از پیرترین افرادی که می شناسید وجود دارد. آنچه شخص را عاقل می کند توانایی وی در دید وسیع و واضح، استفاده از قضاوت خوب و قاطع بودن در صورت لزوم است.

خرد چیزی است که همه باید بدنبال آن باشیم.

  • شگفت انگیز

مقدار نهایی در این لیست شگفت انگیز است و مکان ایده آل برای پایان دادن به است.

شگفت انگیز در حال فکر کردن در مورد احتمالات بعدی است، در خواب دیدن اینکه چگونه شما و اوضاع بهتر می شود، مرزهای خود را تغییر دهید و فکر کنید که هر روز توانایی آن را دارید.

شگفت انگیز رویای عملی است.

سخن آخر

اکنون شما درباره برخی از ارزشهای اصلی که می توانید اتخاذ کنید ایده خوبی دارید، وقت آن است که نه تنها تصمیم بگیرید کدام یک را بیشتر دوست دارید بلکه آنها را در زندگی روزمره خود ادغام و استفاده کنید.

ارزشهای اصلی برای هدایت تصمیمات شما در سخت ترین لحظات طراحی شده اند. اکنون شما هر آنچه برای رفتن و زندگی در زندگی که می خواهید زندگی کنید را دارید!

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *