زندگی مینیمالیستی

زندگی مینیمالیستی

“ثروتمند شدن به دو طریق وجود دارد: یکی بدست آوردن مقدار زیاد و دیگری طلب اندک.”

از لحظه تولد به ما گفته می شود که بیشتر را دنبال کنید. تبلیغات هر تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله، بیلبورد و وب سایت روزانه برای ما فریاد می زند که موارد بهتر بهتر است. در نتیجه، ما ساعات سختی کار می کنیم تا بتوانیم دلارهای بی شماری را صرف خرید بزرگترین خانه ها، اتومبیل های زیبا، مد روز، محبوب ترین اسباب بازی ها و جالبترین فناوری ها کنیم.

اما همه ما می دانیم که این درست نیست در عمق همه ما می دانیم که خوشبختی را نمی توان در یک فروشگاه بزرگ خریداری کرد- بیشتر الزاماً بهتر نیست. این دروغ به ما گفته شده است که بارها باورمان شده است.

اما چه می شود اگر در واقع، در واقع زندگی بیشتری برای دنبال کردن زندگی مینیمالیستی و زندگی عمدی با کمترین لذت وجود دارد؟

این حقیقت تقریباً همه چیز درباره ما را تغییر خواهد داد. این روش نحوه صرف ساعت، انرژی و پول ما را تغییر می دهد. جایی که ما توجه و ذهن خود را متمرکز می کنیم تغییر خواهد کرد. این اساس زندگی ما را تغییر می دهد. و اگر واقعیت داشت، ما را آزاد می گذارد تا در زندگی به دنبال چیزهایی برویم که برای آنها بیشتر ارزش قائل هستیم. به عبارت دیگر، زندگی مینیمالیستی تحقق زندگی و تحقق زندگی است.

متأسفانه، برای برخی، ایده مینیمالیسم بیش از حد ضد شهودی است. این رویکردی به زندگی است که آنها هرگز به آن معرفی نشده اند یا از آنها دعوت نشده است که آن را کشف کنند. فواید زندگی مینیمالیستی هرگز بیان نشده است. در نتیجه، یک جهش خیلی دور است … یک کشش خیلی طولانی … و پرش به داخل با هر دو پا فقط اتفاق نمی افتد.

اما شاید راهی آسانتر از پریدن با هر دو پا وجود داشته باشد … شاید زندگی به عنوان یک مینیمالیست را بتوان برای اندکی نمونه گرفت. اوه، ممکن است همه کسانی که با هر دو پا می پرند از مزایایی برخوردار نشوند، اما ممکن است آنها برای ادامه مسیر طعم کافی را داشته باشند.

برای این منظور، به من اجازه دهید ۷ حوزه از زندگی را ارائه دهم که در آنها می توان از زندگی با کمتر استفاده کرد. آنها به گونه ای طراحی شده اند که یک به یک و بدون خطر انتخاب شوند. انجام هر آزمایش به مدت ۳-۴ هفته احساس خوبی در مورد فواید عملی زندگی مینیمالیستی ایجاد می کند، اما سلام، این آزمایش شماست. شما طول را تعیین می کنید.

۷ راه برای نزندگی مینیمالیستی و با کم زندگی کردن

۱٫ لباس. طبق آمار، ما ۲۰ درصد لباس های خود را ۸۰ درصد می پوشیم. این بدان معناست که بسیاری از ما کمدهایی پر از لباس داریم که دیگر آنها را دوست نداریم یا دیگر به درستی متناسب نیستند. آنها فقط فضا را اشغال می کنند. ورزش ساده عبور از کمد و از بین بردن تمام لباسهای بلا استفاده، کمد لباس شما را سبک تر می کند، صبح ها استرس شما کمتر می شود و کمد لباس شما مملو از چیزهایی است که دوست دارید. به کمد لباس سبک تر خود ۳۰ روز فرصت دهید تا جادوی خود را انجام دهد … شما هرگز آن لباس های بلااستفاده را از دست نخواهید داد.

۲٫ تزئینات. بسیاری از تزئینات در خانه های ما هیچ ارزش شخصی برای زندگی ما ندارد. وقتی وارد مغازه شدیم ، آنها به سادگی با رنگ فرش مطابقت داشتند یا در معرض فروش قرار داشتند. متأسفانه ، آنها شما و مهمانان شما را از تزئینات خانه شما که داستان شما را به اشتراک می گذارند و ارزش های شما را برجسته می کنند، منحرف می کنند. لحظه ای را در نظر بگیرید و با یک چشم بصیرت در خانه خود قدم بزنید. فقط تزییناتی را که با معنی ترین و زیباترین آنها هستند بگذارید. خانه شما شروع به اشتراک گذاری داستان شما به روشی زیبا می کند. و تزئینات قدیمی شما احتمالاً در فروش بعدی گاراژ شما به فروش می رسد.

۳٫ اسباب بازی ها. خیلی اوقات، ما در یک خط فکری قرار می گیریم که می گوید بیشتر بهتر است … و بچه های ما نیز همین کار را می کنند. ما شروع به خرید و جمع آوری بیش از حد اسباب بازی برای کودکان خود می کنیم. در نتیجه، فرزندان ما نیازی به یادگیری نحوه خلاقیت، کمک، مراقبت و اشتراک ندارند. در این راستا، تعداد کمتری از اسباب بازی ها از طرق مختلف به کودکان شما کمک می کند. اگرچه ممکن است بخواهید قبل از جابجایی اسباب بازیهای بلا استفاده آنها، با فرزندان خود مشورت کنید، اما احتمال بسیار خوبی وجود دارد که تنها پس از چند هفته اسباب بازیهای قدیمی و بلا استفاده فراموش شوند (به جز کسانی که همه آنها را جمع می کردند).

۴٫ ظروف پخت و پز. به نظر می رسد هرگز فضای ذخیره سازی کافی در آشپزخانه های ما وجود ندارد. با این حال بیشتر مادربزرگ های ما خیلی زودتر، بسیار دقیق تر و خیلی بهتر از بسیاری از ما امروز آشپزی می کنند … در آشپزخانه های بسیار کوچکتر. واقعیت این است که وقتی صحبت از پخت و پز می شود، ساده تقریباً همیشه بهتر است. به وسایل آشپزی بسیار کمتری از آنچه در حال حاضر داریم نیاز داریم. در نتیجه، درصورتی که به سادگی مالکیت کمتری داشته باشیم، کشوها، کابینت ها و میزهای پیش روی ما می توانند به مراتب بهتر سازمان یافته و مفید باشند. تمام ظروف غیر ضروری خود را در یک سطل پلاستیکی ذخیره کنید ، آنها را دور از چشم خود قرار دهید و ببینید آیا فقط در محیط جدید و بدون سر و صدا ، کمی بیشتر از پخت و پز لذت می برید.

۵٫ تلویزیون ها.  هر فرد به طور متوسط ​​هر روز ۴ ساعت ، ۳۵ دقیقه تلویزیون تماشا می کند. و خانه های متوسط اکنون تعداد تلویزیون های بیشتری نسبت به مردم دارند. طی دو سال گذشته این آستانه عبور کرد. در خانه معمولی ۲٫۷۳ دستگاه تلویزیون و ۲٫۵۵ نفر وجود دارد. یک تلویزیون بیش از یک سوم روز روشن است – ۸ ساعت و ۱۴ دقیقه دقیق. ما به معنای واقعی کلمه روی نیمکت نشسته ایم در حالی که زندگی از کنار ما می گذرد. با داشتن تلویزیون های کمتر تجربه کنید. در نتیجه، کمتر تماشا خواهید کرد. و هنگامی که این کار را انجام می دهید، استعداد بیشتری برای انجام این کار با هم در خانواده خواهید داشت.

۶٫ بی نظمی نوعی حواس پرتی است. این توجه ما را جلب می کند و افکار ما را هدایت می کند- حتی فقط برای یک لحظه. همه چیزهایی که روی میزهای شما نشسته اند برای توجه شما رقابت می کنند. متأسفانه، ما آنقدر به این حواس پرتی عادت کرده ایم که دیگر حتی دیگر متوجه آنها نمی شویم … تا زمانی که از بین بروند. با تمیز نگه داشتن میزهای پیشخوان خود، حتی فقط به مدت ۷ روز. وسایل را در کشوها، کابینت ها، انبارها یا جعبه های نگهداری موقت ذخیره کنید. بعد از یک هفته، به دلیل راحتی احتمالاً مقداری از آن را پس خواهید داد، اما من شرط می بندم که دلار پایینی ام را پس بدهم که همه آن را پس نخواهید داد.

۷٫ مبلمان. ممکن است نیاز به برخی از وزنه برداری ها باشد، اما اگر می خواهید این چالش را بپذیرید، از بین بردن مبلمان اضافی از اتاق بلافاصله فضای قابل توجه و جریان هوا در خانه شما باز می شود. مبلمان مورد استفاده در خانه شما به سرعت قابل تشخیص است و فضای بیشتری از آنچه تصور می کنید را اشغال می کند. مطمئناً، این آزمایش به مکانی برای ذخیره اثاثیه منزل شما در طول دوره آزمایشی نیاز دارد، اما روشی سریع و آسان برای از بین بردن بزرگترین شلوغی از خانه شما است.

شکسته کردن این امر باعث می شود زندگی مینیمالیستی بسیار نزدیک تر به نظر برسد. هیچ سرعت لازم برای سرعت بخشیدن به وسایل خود وجود ندارد. بدون مهلت برای زندگی با کمتر.

همانطور که دوست دارید راحت شروع کنید.

8 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *