راهنمای مفید برای غلبه بر حسادت

حسادت

“حسادت جهل است.”

تعداد کمی از افراد در مورد تأثیر مثبت حسادت و حسودی کردن در زندگی ما بحث می کنند. در واقع، بسیاری از ما می توانیم به سرعت اهمیت یادگیری نحوه ترک حسادت را درک کنیم. و همه ما از اثرات حسادت و حسودی آگاه هستیم:

آنها نارضایتی و پریشانی را پرورش می دهند.

آنها آزادی ما را مقید می کنند.

آنها منجر به کینه و تلخی می شوند.

آنها باعث می شوند کارهایی انجام دهیم که معمولاً انجام نمی دهیم.

آنها می توانند به افسردگی تبدیل شوند.

و با این حال، احساسات هدر رفته حسادت و حسودی کردن همچنان در زندگی ما وجود دارد. این یک نبرد دائمی است که علیه قلب و روح ما می جنگد. ما حسادت نسبت به ظاهر، استعدادها، روابط و حساب های بانکی افراد دیگر را تجربه می کنیم. هیچ کمک مثبتی به زندگی ما نمی کند. با این حال، اثر آن باقی مانده است.

وقت رهایی است. مطمئناً هر یک از ما آرزو داریم که آزادانه و بدون حسادت و حسودی کردن زندگی کنیم.

در اینجا نحوه جلوگیری از حسادت است.

  • تمرکز خود را به خوبی های زندگی خود معطوف کنید. یکی از بزرگترین دلایلی که به زندگی دیگری حسادت می کنیم این است که ما نعمتهای خود را مسلم و بدیهی می دانیم. دوباره آنها را بشمارید. تو با استعدادی. شما استعداد دارید از شما مراقبت می شود شما منحصر به فرد هستید. زندگی شما بسیار ارزشمند است و مانند بقیه زندگی نمی شود. شما دلایل بی شماری برای سپاسگزار بودن از زندگی داده شده دارید. دوباره به خود یادآوری کنید.
  • به خود یادآوری کنید که هیچ کس همه چیز را ندارد. مقایسه زندگی خود با دیگران را متوقف کنید. این همیشه یک پیشنهاد گمراه کننده است. همیشه به نظر می رسد افرادی هستند که آن را بهتر از شما دارند. اما به یاد داشته باشید، ما همیشه بدترین چیزهایی را که در مورد خودمان می دانیم با بهترین فرضیاتی که درباره دیگران می گیریم مقایسه می کنیم. یادآوری شود، هیچ کس همه چیز را ندارد. هر شخصی که ملاقات می کنید، مشکلات، آزمایشات و ضعف ها را تجربه می کند- دقیقاً مثل شما. این همان چیزی است که ما را انسان می کند. هیچ کس معاف نیست. هیچ کس همه را ندارد. هیچ کس.
  • از افرادی که معمولاً کارهای نادرست را ارزش می دهند خودداری کنید. اگر تمام وقت خود را با افرادی می گذرانید که جدیدترین مد ها را با یکدیگر مقایسه می کنند، تمایل به جدیدترین مد ها را شروع خواهید کرد. اگر تمام وقت خود را با افرادی بگذرانید که در مورد حقوق، اتومبیل جدید یا تعطیلات عجیب و غریب خود صحبت می کنند، طبیعتاً در دام اجتناب ناپذیر مقایسه دارایی خود با مال خود خواهید افتاد. اما موارد بسیار مهمتری برای پیگیری وجود دارد. خود را از گفتگو (و در صورت لزوم رابطه) حذف کنید.
  • وقت خود را با افراد قدرشناس سپری کنید. قدرشناسی بسیار مسری است- افراد قدرشناسی را پیدا کنید که در زندگی خود قناعت را تجربه می کنند و اوقات با کیفیتی را با آنها می گذرانند. می توانید آنها را بصورت آنلاین پیدا کنید یا اینکه شخصاً پیدا کنید. اما هرچه بیشتر وقت خود را با آنها سرمایه گذاری کنید، روح آنها بیشتر به شما تبدیل می شود … و به زودی، دیگران خواهان آنچه شما دارید می شوند.
  • بدانید که بازاریابان به طور معمول شعله را شعله ور می کنند. یکی از مؤثرترین ابزارهای تبلیغات در فرهنگ ما پرورش حسادت و غبطه خوردن در بین ماست. به هر حال، اگر آنها باعث شوند ما بی پروا به دارایی دیگری بخواهیم، می توانند ما را به تلاش فراوان برسانند تا آن را برای خودمان بدست آوریم. مراقب تاکتیک های آنها باشید. آنها را بشناسید. ازشون اجتناب کن. و از تسلیم شدن در برابر فریب آنها امتناع ورزند.
  • موفقیت دیگران را جشن بگیرید. به طور واقعی و عملی، از ثروت دیگران شاد شوید. وقتی کسی چیزی را که شما می خواهید دریافت کرد، برای او خوشحال باشید. اگر آن را می خواستید، احتمالاً آنها نیز چنین کرده اند. مشاهده زندگی به عنوان یک رقابت را متوقف کنید. شادی یک منبع محدود نیست. و لحظه ای که یاد می گیرید شادی را در شادی دیگران تجربه کنید روزی است که یک قدم بزرگ برای غلبه بر حسادت یکبار برای همیشه برمی دارید.
  • سخاوتمند باشید. حتی اگر در ابتدا مجبورید خود را مجبور به انجام آن کنید، سخاوت را به یک عادت اساسی در زندگی خود تبدیل کنید. وقت خود را بگذارید امور مالی خود را بدهید. توانایی ها، استعدادها و مهارت های خود را بدهید. در جامعه خود داوطلب شوید. از علتی حمایت کنید که عدالت اجتماعی را ارتقا بخشد. و دستان خود را کثیف کنید. همانطور که شروع می کنید به صرف وقت و انرژی بیشتر با کسانی که از شما کمتر دارند، تحقق و معنی بیشتری خواهید یافت. و وقتی این کار را انجام دهید، جذابیت زندگی شخص دیگری به سرعت از بین می رود.

حسادت و غبطه خوردن هر دو مدت طولانی ما را به گروگان گرفته اند. وقت آن است که یک بار و برای همیشه، از حسادت و حسودی گردن رهایی یابیم و به دلیل آن زندگی کاملتری را تجربه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *