رفتارهایی که مردم را از ما دور می کند

رفتارهایی که مردم را از ما دور می کند

“رفتار آینه ای است که در آن همه تصویر خود را نشان می دهیم.” – یوهان ولفگانگ فون گوته

همه ما یک یا چند بار رفتاری را نشان داده ایم که باعث شده است که مردم از ما فاصله گرفته اند. این طبیعت انسانی است و هیچ کس نباید از آن شرمنده شود.  مهم این است که بتوان آنها را شناسایی کرد و برای از بین بردن ان اقدام کرد .

رفتارهایی که مردم را تحت فشار قرار می دهند (و چگونه آنها را تصحیح کنیم)

خودخواهی

شکی نیست که جهان می تواند از افراد مرفه و متفکر بیشتری استفاده کند . یک ژست کوچک از خودخواهی باعث  می شود  مردم حتی  کسانی که به آنها اهمیت می دهید  از شما دور شوند. انسان ها ، به طور طبیعی ، موجودات بصری هستند و اگر کاری را با قصد خودخواهانه انجام دهید ، فقط به این دلیل که  فکر می کنید ممکن است از چشم آنها دور بماند ـ کاملا در اشتباهید .

راه حل: برای داشتن یک زندگی شاد ، شما باید یاد بگیرید که چگونه با دیگران زندگی کنید و کامیاب شوید ، و این امر مستلزم بخشیدن بخشی از خود است بدون آنکه بدنبال چیز دیگری باشد. وقتی بدون توقع کاری انجام دهید آن به شما بازگردانده می شود . بنابراین اگر به برکت نیاز دارید ، فقط یک برکت باشید.

خود بزرگ بینی

رفتار متکبرانه مطمئناً همه را از  شما درهر موقعیت اجتماعی دور می کند. هیچ کس دوست ندارد داستان های خود شفتگی شما را بشنود که به طور مداوم  یاد آوری شود

علی رغم آنچه رسانه ها ممکن است به تصویر بکشند ، در کل جهان هیچگاه یک فرد تنها وجودندارد که مرکز تمام جهان باشد.

راه حل: همیشه ایده خوبی است که افراد دیگر را در کانون توجه قرار دهیم و پیامدهای تصمیمات و اقدامات خود را نسبت به آنها در نظر بگیریم تا بتواند یک رابطه سالم را تقویت کند. حباب خودبزرگ  بینی را بترکانید کنید و سعی کنید در برقراری ارتباط و درک نیازها و خوشبختیهای اطرافیان خود  سهیم باشید.

غرور بیش از حد

بعضی اوقات ، مردم تمایل دارند خیلی به خود و باورهای خود فکر کنند … خیلی زیاد ، در واقع. این می تواند منجر به کمک به افراد دیگر و تصمیمات آنها شود حتی بدون آنکه بدانند. در موارد خاص ،  برخی افراد تا آنجا پیش می رود که ممکن است عمداً بخواهند دیگران را تحقیر کنند. اما ، این یک روش نادرست برای زندگی و احترام است.

راه حل: برای تغییر این مسئله ، باید بدانیم که هر فرد استانداردی متفاوت از نحوه زندگی خود را می خواهد تنظیم کند – و این اشکالی ندارد. همه ما ارزش منحصر به فردی داریم و هیچ کس از کسی بهتر نیست. به آن احترام بگذارید و همانطور که به خودتان احترام می گذارید به دیگران احترام بگذارید.

از همه چیز شاکی

افراد شاد و موفق زیاد شکایت نمی کنند. از طرف دیگر ، به نظر می رسد که شکایت کنندگان مزمن همیشه حرف منفی برای گفتن دارند … حتی وقتی افراد اطراف آنها  راضی هستند!

راه حل: همه ما شرایط مختلفی داریم که در این زندگی به ما اعطا می شود ، اما در پایان ، این شرایط ماست – عادلانه یا ناعادلانه ، تحت تعقیب یا ناخواسته. در عوض ، به جای شکایت ، به دنبال راه حل هایی برای مشکلات باشید.

حالا به این فکر کنید:  چه رفتارهایی را نشان داده اید که دیگران را از شما دور کرده است؟

گاهی اوقات آدم ها، زیادی به خودشان و باورهای شان اعتقاد دارند…در واقع، خیلی زیاد! این باعث می شود که دیگران و تصمیمات شان را تحقیر کنند، بدون این که از آنها آگاه باشند. در موارد خاص، بعضی آدم ها پا را فراتر می گذارند، و عمدا دوست دارند دیگران احساس حقارت کنند. اما، این راه درستی برای زندگی و کسب احترام نیست.

برای تغییر این رفتار، باید درک کنیم که هر آدمی معیارهای متفاوتی برای زندگی دارد و باید به آن احترام بگذاریم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *