شش قدم تا موفقیت

شش قدم تا موفقیت

چگونه موفقیت را تعریف کنیم؟ تاکتیک های مختلف زیادی برای موفقیت در زندگی وجود دارد، اما استراتژی عملی که برای شما بهتر است به دیدگاه شما در مورد موفقیت بستگی دارد. ما اغلب به این فکر میکنیم که در محل کار خوب کار کنیم یا حقوق بالایی کسب کنیم. در حالی که دستاوردهای حرفه ای می تواند یک قطعه از معما باشد، بسیاری از افراد جنبه های مهم دیگر زندگی را کنار می گذارد. روابط خانوادگی، روابط عاشقانه، دانشگاهیان و دو و میدانی تنها معدود مناطقی هستند که ممکن است افراد برای موفقیت تلاش کنند.

تعریف شخصی شما در مورد اینکه  موفقیت دقیقاً چه می تواند باشد ممکن است متفاوت باشد، اما بسیاری ممکن است آن را به عنوان تحقق، خوشحالی، ایمنی، سالمتی و دوست داشتن تعریف کنند. این توانایی دستیابی به اهداف در زندگی است، اهداف ممکن است هر چه باشد.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا شانس خود را برای دستیابی به این موارد تقویت کنید؟ برخی از عادت های افراد موفق چیست؟

هیچ راه صحیحی برای موفقیت وجود ندارد. آنچه برای شما مفید است ممکن است برای شخص دیگری کار نکند. ممکن است ترکیب کاملی از عناصر وجود نداشته باشد که بتواند موفقیت را تضمین کند ، اما بعضی از مراحل اساسی وجود دارد که می توانید دنبال کنید که  شانس موفقیت شما، در زندگی، عشق، کار یا هر آنچه برای شما مهم باشد را بهبود بخشد.

۱ . ذهنیت رشد ایجاد کنید

دو ذهنیت اساسی وجود دارد که بر نحوه تفکر افراد درباره خود و توانایی هایشان تأثیر می گذارد: طرز فکر ثابت و طرز فکر رشد.

افرادی که دارای یک طرز فکر ثابت هستند ، معتقدند که مواردی مانند هوش ، ایستا و غیرقابل تغییر هستند. کسانی که دارای یک ذهنیت ثابت هستند ، معتقدند که موفقیت نتیجه کار سخت نیست ، بلکه این فقط نتیجه استعداد ذاتی است. آنها معتقدند که چنین استعدادهایی چیزی است که مردم با یا بدون آن متولد می شوند ، وقتی کار براختی اتفاق نمی افتد آنها ترجیخ می دهند در مواجهه با یک چالش تسلیم شوند. زیرا معتقدند که مهارت ذاتی لازم، برای رشد ندارند.

از طرف دیگر ، کسانی که طرز فکر رشد دارند ، احساس می کنند که می توانند با تلاش تغییر کنند ، رشد کنند و یاد بگیرند. افرادی که معتقدند قادر به رشد هستند ، بیشتر از همه به موفقیت دست می یابند. وقتی اوضاع سخت می شود ، آنها به دنبال راه هایی برای بهبود مهارت های خود و ادامه کار به سمت موفقیت هستند.

افرادی که دارای ذهنیت رشد هستند معتقدند که کنترل زندگی خود را در دست دارند، در حالی که افراد دارای ذهنیت ثابت معتقدند که همه چیز از کنترل آنها خارج است.

برای ایجاد یک ذهنیت رشد چه کاری می توانید انجام دهید؟

باور کنید که تلاشهای شما مهم است. به جای اینکه فکر کنند توانایی هایشان ثابت یا محدود است ، افرادی که طرز فکر رشد دارند معتقدند که تلاش سخت می تواند به رشد معنی دار منجر شود.

مهارت جدید بیاموزید. افراد با ذهنیت رشد هنگام مواجهه با چالش ، به دنبال راه هایی برای توسعه دانش و مهارت هایی هستند که برای غلبه بر آنها و پیروزی لازم دارند.

شکستها را به عنوان تجارب یادگیری مشاهده کنید. افراد دارای ذهنیت رشد معتقد نیستند که شکست بازتاب تواناییهای آنها است. درعوض ، آنها آن را به عنوان یک منبع با ارزش تجربه می بینند که از طریق آن می توانند یاد بگیرند و بهبود پیدا کنند. آنها ممکن است فکر کنند ، “این کار نکرد ، بنابراین این بار من چیز دیگری را امتحان خواهم کرد.”

۲. هوش هیجانی خود را بهبود بخشید

اعتقاد بر این است که هوش کلی از مدتها قبل یکی از عوامل مؤثر در موفقیت در زمینه های مختلف زندگی بوده است ، اما هوش هیجانی در واقع ممکن است حتی بیشتر اهمیت داشته باشد. افراد عاطفی با هوش قادر به درک نه تنها احساسات خود بلکه دیگران هستند.

برخی ازروشهای بهبودهوش هیجانی عبارتنداز:

به احساسات خود توجه کنید

 تمرکز خود را بر روی شناسایی احساسات و علت ایجاد آن بگذارید.

احساسات خود رامدیریت کنید.

 به عقب برگردید و سعی کنید چیزها را با چشم بی طرفانه مشاهده کنید. از شستشو یا سرکوب احساسات خودداری کنید ، اما به دنبال روشهای سالم و مناسب برای مقابله با احساس باشید.

گوش دادن به دیگران. این نه تنها شامل شنیدن حرفهای آنها بلکه توجه به سیگنالهای غیر کلامی و زبان بدن است.

۳ . سر سختی ذهنی را افزایش دهید

سرسختی ذهنی به مقاومت و تاب آوری اشاره  دارد که برخی از افراد حتی در مواجه با موانع به تلاش خود را ادامه می دهند.

افرادی که از این قدرت ذهنی برخوردار هستند ، چالش ها را فرصت می بینند. آنها همچنین احساس می کنند که بر سرنوشت خود کنترل دارند ، به توانایی های خود برای موفقیت اطمینان دارند و متعهد هستند که آنچه را آغاز می کنند به پایان برسانند.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا سختی ذهنی خود را بهبود ببخشد و شانس موفقیت در زندگی را افزایش دهد؟

به خودتان ایمان داشته باشید.

صحبت های منفی در مورد خود را قطع کنید و به دنبال راه هایی برای مثبت ماندن و دلگرم کردن خود باشید.

تلاش کنید

حتی هنگامی که امور غیرممکن به نظر می رسد یا اشکالاتی شما را به عقب می اندازد ، روی راههایی تمرکز کنید که بتوانید مهارتهای خود را توسعه داده و رو به جلو ادامه دهید. یکی از عادات اصلی افراد موفق این است که همیشه به مشکلات یا نارسایی ها به عنوان فرصت یادگیری نگاه کنید.

اهداف را تعیین کنید.

افراد ذهنی سرسخت می دانند که برای رسیدن به هدف ، آنها باید برای دستیابی به اهداف قابل دستیابی شروع کنند. دستیابی به این اهداف لزوماً آسان نیست ، اما با داشتن چیزی برای رسیدن به هدف ، قادر خواهید بود که به جلو بروید و بر موانع غلبه کنید.

پشتیبانی پیدا کنید.

انجام کارها به تنهایی می تواند دشوار باشد ، اما داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی می تواند کارها را آسان تر کند. مربیان ، دوستان ، همکاران و اعضای خانواده می توانند هنگام سخت شدن شرایط شما را تشویق کنند و حتی توصیه و کمک ارائه دهند که می تواند در بهبود شانس موفقیت شما کمک کند.

۴ . اراده خود را تقویت کنید

در یک مطالعه طولانی مدت، گروهی از کودکانی که توسط معلمان خود به عنوان بسیار باهوش شناخته شده بودند ، بررسی شدند. محققان دریافتند که چگونه این افراد در طول دوران کودکی و بزرگسالی با هم اختلاف داشتند ، محققان دریافتند که افرادی که در زندکی موفق تر شده بودند ، دارای برخی خصوصیات کلیدی هستند که افراد کمتر موفق فاقد ان هستند ، از جمله پشتکار و مقاومت.

این خصوصیات تمایل دارند که بخشی از شخصیت کلی یک فرد باشند ، اما آنها همچنین چیزی هستند که می توانید آنها را بهبود بخشید. تأخیر تأخیر ، یادگیری دوام در مواجهه با چالش ها و انتظار برای پاداش کارهای سخت شما اغلب می تواند کلید موفقیت در زندگی باشد.

بنابراین ، برخی از استراتژی هایی که می توانید برای بهبود قدرت اراده خود استفاده کنید چیست؟

سعی کنید خود را منحرف کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید اما سخت است که میان وعده مورد علاقه تان را نخورید، بهترین روش برای جلوگیری از وسوسه این است که فکر خود را منحرف کنید و به چیز دیگر مشغول شوید.

تمرین.

اراده چیزی است که می توانید بسازید ، اما به زمان و تلاش نیاز دارد. با دستیابی به آن از اهداف کوچک که به قدرت برای رسیدن به آن نیاز شروع کنید ، مانند اجتناب از میان وعده های قندی. با ایجاد توانایی خود در استفاده از قدرت اراده خود برای دستیابی به  اهداف کوچک ، ممکن است متوجه شوید که قدرت اراده شما هنگام کار روی اهداف بسیار بزرگتر قوی تر شده است.

۵ . روی انگیزه های ذاتی متمرکز شوید

چه چیزی بیشترین انگیزه را برای شما ایجاد می کند؟ آیا وعده پاداش های خارجی شما را برای رسیدن به اهداف  باز می دارد یا اینکه این انگیزه های شخصی تر و ذاتی هستند که باعث می شوند تلاش کنید؟

در حالی که انگیزه های بیرونی مانند پول ، جوایز و سایر محرک های خارجی می تواند کمک کننده باشد ، بسیاری از افراد در هنگام انجام کارها برای رضایت شخصی ، بیشترین انگیزه را پیدا می کنند.

اگر کارهایی انجام می دهید بخاطر اینکه از آنها لذت می برید ، زیرا آنها را معنی دار می یابید ، یا به دلیل اینکه از دیدن اثرات کار خود لذت می برید ، پس انگیزه های ذاتی دارید.

تحقیقات نشان داده است که در حالی که مشوق ها می توانند پیش بینی کننده بهتر برخی از انواع عملکردها باشند ، اما محرک های ذاتی ذر پیش بینی کیفیت، عملکرد بهتری دارند.

بنابراین ، برای تقویت احساس انگیزه ذاتی چه کاری می توانید انجام دهید؟

خودتو به چالش بکش.

افراد اغلب راهی برای رسیدن به هدفی که قابل دستیابی باشد، پیدا می کنند،اما لزوماً آسان نیست، این یک روش عالی برای افزایش انگیزه برای موفقیت است

 چالش ها می تواند شما را به یک کار علاقه مند کند ، عزت نفس شما را بهبود ببخشد و بازخورد هایی را در زمینه هایی که می توانید در آنها بهبود ببخشید ، ارائه دهد.

اگر خیلی راحت به نظر برسد یا کسل کننده باشد ، افراد تمایل به تعویق انداختن دارند زیرا علاقه ای به انجام آن ندارند.

انتخاب چیزی که کمی چالش برانگیز باشد باعث ایجاد انگیزه در افراد برای شروع کار می شود،این احساس هیجان است.

کنجکاو باشید، به دنبال مواردی باشید که توجه شما را جلب کند و دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید.

کنترل را به دست بگیرید، با انگیزه ماندن برای پیگیری هدف می تواند سخت باشد اگر احساس کنید که هیچ تأثیری روی نتیجه ندارید، به دنبال راه هایی باشید که بتوانید نقش فعالی داشته باشید.

از رقابت نترسید، ممکن است افراد دیگری تلاش کنند تا به همان اهداف شما برسند، اما این بدان معنی نیست که باید تسلیم شوید. پیشرفت یا سفر خود را با دیگران مقایسه نکنید. می توانید برای ایجاد انگیزه و الهام به دیگران نگاه کنید، اما به یاد داشته باشید که همه ما مسیرهای مختلفی داریم.

۶ . صفات پرورشی مرتبط با پتانسیل بالا

 

محققان مدتهاست که سعی در پیوند صفات خاص یا ویژگیهای شخصیتی با موفقیت در زندگی و کار دارند.

طبق این تحقیقات، برخی از صفات وجود دارد که به طور مداوم به موفقیت گره خورده اند.

محققان شش صفت اصلی را شناسایی کرده اند که می توانند در چگونگی عملکرد افراد در محل کار نقش داشته باشند ، اما توجه می کنند که سطوح بهینه از این صفات وجود دارد. خیلی کم از این خصوصیات می تواند مانع موفقیت شود، اما همین امر می تواند خیلی زیاد باشد.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه در زندگی موفق باشید ، چه کاری می توانید برای پرورش این صفات اصلی در نظر بگیرید:

۱ .وجدان کاری

افراد با وجدان، اثر اقدامات خود را در نظر می گیرند. آنها همچنین در نظر می گیرند که دیگران چگونه واکنش نشان می دهند و احساس می کنند.

شما می توانید این ویژگی را پرورش دهید توسط:

  • در مورد عواقب اعمال خود فکر کنید

  • نظرات دیگران را در نظر بگیرید

۲ .پذیرش ابهام

زندگی پر از موقعیت هایی است که همیشه مشخص نیست. افرادی که پتانسیل زیادی برای موفقیت دارند ، بهتر می توانند این ابهام را بپذیرند. آنها به جای اینکه سفت و سخت و انعطاف پذیر نباشند ، وقتی غیر منتظره به سر راه خود بیایند ، آماده سازگاری هستند.

می توانید پذیرش ابهام را یاد بگیرید با:

  • چشم اندازهای خود را به چالش بکشید و نظرات و ایده های دیگری را غیر از خودتان در نظر بگیرید

  • از چیزهای ناشناخته نترسید

  • مایل به تغییر باشید
  •  
  • تنوع طلب باشید

۳ . قابلیت اصلاح

موفقیت علاوه بر اینکه می تواند ابهام را بپذیرد ، این توانایی را دارد که به سرعت در تنظیم تغییرات تغییر یابد. برخی از راه هایی که می توانید از این توانایی برای تنظیم استفاده کنید:

  • سعی کنید از شرایط دشوار خودداری کنید. دیدن آنها به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد و نه صرفاً ایجاد موانع در زندگی می تواند به افراد کمک کند تا سریعتر سازگار شوند و بهبود یابند.

  • برای تغییر آماده باشید. اگر وقتی برنامه ها یا موقعیت ها تغییر می کنند ، احساس استرس می کنید ، یک قدم عقب بروید و راه های مقابله را جستجو کنید.
  •  

۴ . شجاعت

اگر می خواهید بدانید چگونه در زندگی موفق باشید ، به خصوصیات افراد موفق جهان نگاه کنید. یک مورد که شما به سرعت می توانید پیدا کنید این است که آنها غالباً شجاعت بزرگی را نشان می دهند. آنها حتی در صورت عدم موفقیت احتمالی ، حاضر به ریسک کردن هستند.

بنابراین برای بهبود تحمل ریسک چه کاری می توانید انجام دهید؟

  • از تفکر مثبت استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که افراد شجاع از احساسات مثبت برای غلبه بر ترس استفاده می کنند.

بنابراین وقتی از ترس از موقعیت های خود دوری می کنید ، با تمرکز روی احساسات مثبت بیشتر به دنبال راه هایی برای کاهش احساسات منفی باشید.

  •  
  • خطر تعادل با عقل سلیم. با این حال به یاد داشته باشید که تحمل بیش از حد در معرض خطر می تواند چیز بدی باشد. پرخطر می تواند به ثواب بالا منجر شود ، اما با احتیاط و عمل گری نیز بسته به موقعیت و آنچه در معرض خطر است می توانید پرداخت کنید.

–       خطر تعادل با عقل سلیم. با این حال به یاد داشته باشید که تحمل بیش از حد خطر می تواند چیز بدی باشد. خطر بالا می تواند به ثواب بالا منجر شود،اما محتاط بودن و عمل گرا بودن نیز بسته به شرایط و آنچه در معرض خطر است می تواند در نظر گرفته شود.

۵ . کنجکاوی

افرادی که موفق هستند ، تمایل دارند نسبت به دنیای پیرامون خود کنجکاو شوند. آنها همیشه مشتاق یادگیری بیشتر از جمله دانش و مهارت های جدید هستند.

می توانید حس کنجکاوی خود را توسط:

  • وظایف مربوط به علایق شماست. به عنوان مثال ، ممکن از یافتن پرونده های کاغذی خسته کننده باشند، اما به دنبال یک روش کارآمد تر برای طبقه بندی اطلاعات هستید که ممکن است  نشان دهنده نقاط قوت شما بعنوان  سازمان دهنده باشد.

  • یادگیری چیزهای جدید. حتی اگر احساس می کنید که در یک موضوع متخصص هستید ، همیشه چیزهای جدیدی برای کشف و مهارت هایی وجود دارد که می تواند بهبود یا اصلاح شود.

۶ . رقابت پذیری

 

افراد موفق می توانند از رقابت برای ایجاد انگیزه استفاده کنند ، اما از قرار گرفتن در معرض حسادت خودداری کنند.

شما می توانید یک حس سالم از رقابت را توسط:

  • روی پیشرفت های خود متمرکز شوید. به جای اینکه نگران بهترین بودن در چیزی باشید ، به پیشرفت خود توجه کنید. توجه داشته باشید که تا چه حد به کار خود رسیده اید و کارهایی را می توانید انجام دهید تا حتی بیشتر پیشرفت کنید.
  •  
  • وقتی دیگران موفق می شوند خوشحال باشید. تسلیم حسادت نشوید. درعوض ، وقتی دیگران خوب عمل می کنند و از آن استفاده می کنند ، به شما الهام می دهند که در زندگی خود موفق باشید ، احساس خوشحالی کنید.
  •  

نکات مهمی وجود دارد که باید با در نظر گرفتن این صفات که به یک پتانسیل بالا برای موفقیت متصل هستند ، به یاد داشته باشید.

  •  

اول ، ممکن است برخی از خصوصیات شخصیتی و انواع مختلفی برای برخی از مشاغل مناسب باشد. با این حال ، هیچ ویژگی شخصیتی خاصی نمی تواند موفقیت را تضمین کند ، و نه لزوماً باعث شکست کسی شود.

در حالی که اختلاف نظرها در مورد چقدر تغییر شخصیت می تواند وجود داشته باشد ، پرورش برخی از این ویژگی های بالقوه ممکن است به شما در پیشرفت مهارت هایی کمک کند که در بسیاری از جنبه های مختلف زندگی شما به خوبی خدمت می کند.

سحن آخر

هیچ اندازه گیری ای از موفقیت وجود ندارد و مطمئناً هیچ پاسخی برای موفقیت در زندگی وجود ندارد. با این وجود با نگاهی به برخی از عادت های افراد موفق می توانید تاکتیک ها و استراتژی های جدیدی را یاد بگیرید که می تواند در زندگی روزمره خود پیاده سازی کند. این توانایی ها را پرورش داده و پرورش دهید و با گذشت زمان متوجه شوید که بهتر می توانید به اهداف خود برسید و به موفقیتی که می خواهید در زندگی برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *