۱۰ عادت که باعث می شود احساس مثبت و اعتماد به نفس داشته باشید

تفکر مثبت برای اعتماد به نفس و سلامت کلی ضروری است. تفکر مثبت از نظر علمی با زندگی طولانی تر، کاهش افسردگی، افزایش ایمنی و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. ما شرطی شده ایم که منفی فکر کنیم، خودمان را با دیگران مقایسه کنیم و در چرخه های خود، تحقیرآمیز نگرانی گیر کنیم. این در اطراف ما است، در اخبار، در پست های فیس بوک شما، حتی در خانه شما.

بنابراین چگونه می توانید احساس مثبت و با اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید؟ هر روز را با اقدامات مثبت و عمدی کوچک شروع کنید. هرچه بیشتر افکار و رفتارهای مثبت را تمرین کنید، احساس اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری خواهید داشت. در اینجا ده راه وجود دارد که می توانید هر روز احساس مثبت و با اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

  1. تصمیم گرفتن. هنگام خرید برای مواد غذایی با دوست یا همسر خود مشورت نکنید که برای شام چه سفارش دهید. براساس آنچه روده به شما می گوید تصمیم بگیرید. به شما احساس قدرت بیشتری می دهد و به شما امکان می دهد اعتماد به صدای درونی خود را داشته باشید.
  2. چیز جدیدی را امتحان کن. اعتماد به نفس از کمال ناشی نمی شود، بلکه از تلاش ناشی می شود.
  3. به آرامی ورزش کنید. ورزش مهمترین گزینه برای غلبه بر اضطراب، افسردگی و بی خوابی است. فقط حرکت دادن بدن باعث از بین رفتن افکار منفی و تقویت سروتونین می شود. بدن خود را هر روز حرکت دهید، فقط مراقب انرژی خود باشید و هرگز در این کار زیاده روی نکنید. یک تمرین هفت دقیقه ای یا یوگا در اتاق نشیمن شما همه کار می کند.
  4. خبرخوان خود را پاک کنید. شبکه های اجتماعی پر از محرک ها، تصاویر و خبر های است که می توانند روحیه شما را خراب کنند. شروع به دنبال کردن حساب های الهام بخش و روحیه بخش کنید کنید. هرچه تصاویر  زیبا و مثبت بیشتری مشاهده کنید احساس بهتری خواهید داشت.
  5. هر چیز خوبی را که دیده یا شنیده اید را یاداشت کنید. آنها را مرور کنید و کامنت بگذارید.
  6. یک پلی لیست  شاد ایجاد کنید. موسیقی می تواند از نظر فیزیولوژیکی مغز و بدن شما را تغییر دهد. این می تواند باعث سریعتر نفس کشیدن، افزایش نبض و لبخند شود. آهنگ های شاد با شعرهای نشاط آور در ایجاد احساسات شاد موثرتر هست.
  7. بگو نه. وقتی می خواهید نه بگویید بله نگویید. اگر لطفی انجام دهید که نمی خواهید آن را انجام دهید، خود را ناامید می کنید.  به خود یادآوری کنید که آنها درخواست می کنند نه اینکه سفارش میدهند. به خود تان احترام بگذارید.
  8. حالت بدن را تمرین کنید. حالت بد بدن هنگام ایستادن و نشستن پشت میز می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش داده و شما را متزلزل نشان می دهد. شکم خود را به سمت ستون فقرات بکشید و هنگام نشستن یا ایستادن شانه ها را به عقب بکشید.
  9. موفقیت های روزمره کوچک، حتی اگر کار شما تمام نشده است،یک قدم مثبت است. آیا شما در  حال مرتب کردن کمد خود هستید اما هنوز دسته زیادی لباس برای جمع کردن دارید؟ عالی است، همینکه شروع کرده اید، یک موفقیت است، فقط منتظر نمانید تا یک پروژه تمام شود.
  10. سپاسگزار باشید، یک یادداشت تشکر بنویسید، یا با کسی تماس بگیرید تا از ملاقات هفته گذشته برای ناهار با شما تشکر کند. افرادی که از نکات مثبت زندگی خود آگاه هستند، انرژی مثبت بیشتری ایجاد می کنند. درباره پستی که دوست دارید نظر دهید، برای یکی از دوستان خود ایمیل ارسال کنید یا حتی آنچه را که در آن لحظه از آن سپاسگزار هستید بنویسید.

به یاد داشته باشید، تغییرات کوچک می توانند نتایج چشمگیری داشته باشند. ایجاد افکار و تجربیات مثبت بیشتر بدون شک اعتماد به نفس و عزت نفس شما را افزایش می دهد.

یکی از تأییدهای مورد علاقه من که می تواند کمک کند این است:

من کامل نیستم. ضمن دوست داشتن همه آنچه که امروز هستم، برای بهتر شدن تلاش می کنم. امروز در دوست داشتن خودم، و فردا برای بهتر شدن  مجهزتر هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *