قدرت تفکر مثبت

The-power-of-positive-thinking.jpg

 

مثبت اندیشی یک نگرش ذهنی و عاطفی است که بر افکار خوش بینانه و مثبت تمرکز دارد و انتظار نتایج مثبتی دارد.

افراد دارای ذهنیت مثبت اندیشی به جنبه روشن زندگی نگاه می کنند و خوشبختی ، سلامتی و موفقیت را پیش بینی می کنند. چنین افرادی اطمینان دارند که می توانند بر هرگونه مانع و دشواری که ممکن است با آن روبرو شوند ، غلبه کنند.

تفکر مثبت مفهومی نیست که همه به آن اعتقاد داشته و از آن پیروی می کنند. برخی، آن را مزخرف می دانند، و افرادی را که پیروی می کنند مسخره می کنند. با این وجود، تعداد زیادی از افراد وجود دارند که قدرت تفکر مثبت را به عنوان یک واقعیت می پذیرند و به کارآیی آن اعتقاد دارند.

به نظر می رسد، این موضوع محبوبیت زیادی پیدا می کند، همانطور که در بسیاری از کتاب ها، سخنرانی ها و دوره های مربوط به آن مشهود است.

برای استفاده از آن در زندگی، به چیزی بیش از صرف آگاهی از وجود آن احتیاج دارید. شما باید در هر کاری که انجام می دهید نگرش مثبت اندیشی را اتخاذ کنید.

تفکر مثبت چگونه کار می کند

داستان برزو

برزو متقاضی شغل جدید بود، اما او اعتقاد نداشت که این کار را خواهد کرد، زیرا عزت نفس وی پایین بود، و او خود را ناکام و بی ارزش قلمداد کرد.

وی نسبت به خود نگرشی منفی داشت و به همین دلیل معتقد بود که متقاضیان دیگر از وی بهتر و شایسته تر هستند.

ذهن برزو در تمام هفته قبل از مصاحبه شغلی با افکار و ترسهای منفی در مورد شغل،مشغول بود. او در واقع، شکست را پذیرفته بود.

در روز مصاحبه، او دیر از خواب بلند شد و  پی برد که پیراهنی که قصد پوشیدن آن را دارد کثیف است و دیگری نیاز به اتو دارد. همانطور که خیلی دیر شده بود، او  با پیراهن چروکیده و بدون خوردن صبحانه،  بیرون رفت.

در طی مصاحبه، برزو، نگرش منفی داشت، گرسنگ بود و نگران پیراهن چروگیده بود.همه اینها، ذهن او را درگیر کرد و تمرکز او را برای مصاحبه دشوار کرد. رفتار کلی او احساس بدی ایجاد کرد و به تبع آن ترس،  و کار را به دست نیاورد.

داستان فربد

داستان دوم در مورد فربد است که متقاضی همان شغل بود، اما به روشی متفاوت به موضوع نزدیک شد. او باور داشت و مطمئن بود که می تواند شغل را بدست آورد و عزت نفس خوبی داشت.

در طول هفته قبل از مصاحبه، فربد اغلب تصور می کرد که مصاحبه خوبی داشته است و شغل  را بدست آورده است. او همچنین جمله های تاکیدی را مکرر در این باره تکرار کرد.

عصر قبل از مصاحبه، او لباس هایی را که قرار بود بپوشید تهیه کرد و کمی زودتر به خواب رفت. در روز مصاحبه، او زودتر از حد معمول از خواب بیدار شد و زمان کافی برای خوردن صبحانه داشت، و سپس قبل از زمان مقرر به مصاحبه رسید.

فربد تاثیر خوبی روی مصاخبه داشت و کار را به دست آورد.

ما از این دو داستان چه می آموزیم؟

آیا از جادو استفاده شده است؟ نه، همه چیز به روشی طبیعی اتفاق افتاده است. تفاوت در نگرش، رفتار و رویکرد بود.

 

مثبت اندیشی راهی برای زندگی است

با نگرش مثبت احساسات دلپذیر و شادی را تجربه می کنیم. این باعث نگرش بهتر، انرژی بیشتر و شادی می شود. تمام وجود ما اراده، خوشبختی و موفقیت را پخش می کند. حتی سلامتی ما به شکلی سودمند تحت تأثیر قرار می گیرد.  صدای ما قدرتمندتر است و زبان بدن ما روشی را که احساس می کنیم نشان می دهد.

 

تفکر مثبت و منفی مسری است

ما به یک طریق یا روش دیگری تحت تأثیر افرادی قرار می گیریم که با آنها ملاقات می کنیم. این اتفاق به طور غریزی و در سطح ناخودآگاه، از طریق کلمات، افکار و احساسات و از طریق زبان بدن اتفاق می افتد.

آیا تعجبی ندارد که ما می خواهیم در کنار افراد مثبت باشیم و ترجیح می دهیم از افراد منفی خودداری کنیم؟

مردم بیشتر به ما کمک می کنند، اگر مثبت باشیم، و از هر کسی را که منفی است،دوری  می کنند و ذوست ندارند.
 

افکار منفی، کلمات و نگرش منفی، باعث ایجاد احساسات، روحیه و رفتار منفی و ناراضی می شوند. وقتی ذهن منفی باشد، سموم در خون رها می شوند که باعث نارضایتی و منفی بیشتر می شود. این راه شکست، ناامیدی و یأس است.

مزایای نگرش مثبت

این نگرش ذهنی، موفقیت شغلی و به طرز مطلوب بسیاری از جنبه های زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد.

این تأثیر خوبی در سلامت روان و سلامت عاطفی شما دارد، زیرا باعث می شود شما اعتماد به نفس و شادابی بیشتری داشته باشید و به همین دلیل کمتر نگران و مضطرب هستید.

این نوع طرز فکر باعث کاهش استرس و اضطراب می شود. استرس و اضطراب کمتر به معنای عملکرد بهتر سیستم ایمنی و بهبود سلامت جسمی است.

این شما را خوش بین تر، دوستانه تر و با ملاحظه تر می کند و البته این می تواند باعث بهبود روابط شما با افراد شود.

نگرش مثبت، شما ذهن خود را برنامه ریزی می کنید تا از فرصت ها برای بهبود زندگی خود آگاه شوید و اطمینان داشته باشید که از این فرصت ها می توانید استفاده کنید.

با این دیدگاه ذهنی، شما احساس انگیزه بیشتری می کنید و می توانید با سهولت بیشتری افراد را به پیشرفت خود و زندگیشان ترغیب کنید.

با داشتن یک ذهنیت مثبت، نیروی تازه، جسمی و عاطفی ، می گیرید.

ذهنیت مثب به شما کمک می کند تا از صحبت کردن منفی با خود خودداری کنید و به سمت گفتگوی مثبت بروید.

ذهنیت مثبت یکی از اصلی ترین کلیدهای موفقیت است، زیرا شما فقط نتایج مثبت راانتظار دارید و گزینه دیگری نیست.

به دست آوردن این نتایج مستلزم آموزش ذهن شما و تغییر تمرکز آن از منفی به مثبت است. تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد این تغییر کمک کند.

هنگامی که یک فکر منفی وارد ذهنتان می شود، باید از آن آگاه باشید و سعی کنید آن را با یک فکر سازنده جایگزین کنید.

اگر فکر منفی برمی گردد، دوباره آن را با یک مثبت جایگزین کنید. گویا دو تصویر در مقابل شما قرار دارد و شما باید یک را انتخاب کنید و از دیگری چشم پوشی کنید. با تکرار در نهایت ذهن شما یاد می گیرد که مثبت فکر کند و افکار منفی را نادیده بگیرد.

مهم نیست که شرایط شما در حال حاضر چیست. مثبت فکر کنید، فقط نتایج و موقعیت های مطلوب را انتظار داشته باشید و شرایط به همین ترتیب تغییر می کند. اگر پشتکار داشته باشید، طرز فکر خود را تغییر خواهید داد. ممکن است برخی از تغییرات زمان ببرد،اما سرانجام نتیجه خواهید گرفت.

تکنیک مفید دیگر، تکرار جمله های تاکیدی مثبت است. این تکنیک شبیه به تجسم خلاق است و می توان از آن استفاده کرد.

 

کلمات و عبارات تفکر مثبت

کلمات سازنده، خوش بینانه، مفید و دلگرم کننده را به مکالمات خود اضافه کنید. تا افکار منفی و کلمات منفی را از بین ببرید.

به این ترتیب طرز فکر خود را از منفی به مثبت تغییر می دهید و زندگی شما به همین ترتیب تغییر خواهد کرد. این امر همچنین باعث می شود محبوبیت و علاقه بیشتری به اطرافیان و افرادی که با آنها ملاقات می کنید، داشته باشید.

 

لیستی از کلمات مثبت:

خوشحال، عاقبت بخیر، خشنود، لذت، دلگرمی، انگیزه، دلپذیر، جذاب، زیبا،مهربان،شکیبا،خلاق،هم آهنگی،الهام بخش، سازنده، مفید.

 

لیستی از عبارات مثبت:

احساس خوبی دارم
زندگی من دائما در حال پیشرفت است
من می توانم
این ممکن است

در دسترس من است.

توانایی این رو دارم
همه چیز خوب خواهد شد

من خوش بین هستم.

من انتظار بهترین ها را دارم، به بهترین ها آرزو می کنم و تمام تلاش خود را انجام می دهم.

بابت چیزهای که به من داده شده سپاسگذارم.

روز به روز، زندگی من از هر نظر در حال پیشرفت است.

من هر روز را با عشق و شادی آغاز می کنم.

من می توانم و می خواهیم اهداف خود را انجام دهم.

 

نقل قول های مثبت اندیشی

” هیچ چیز در دنیا قدرتمندتر از یک چیز مثبت نیست. یک لبخند. دنیایی از خوش بینی و امید. هنگامی که همه چیز منفی است.”

اگر نگرش مثبتی داشته باشید و به طور مداوم  تلاش کنید، سرانجام بر مشکلات کوچک خود غلبه خواهید کرد و  در می یابید که آماده چالش های بزرگتر هستید.

رویاهایت را زنده نگهدار.  رسیدن به هر چیزی مستلزم ایمان و اعتقاد به خود، بینایی، سخت کوشی، عزم و اراده است. به یاد داشته باشید که همه چیز برای کسانی که ایمان دارند امکان پذیر است.

وضعیت مهم نیست، بلکه واکنش منفی یا مثبت به آن وضعیت مهم است.

اتخاذ یک نگرش واقعاً مثبت می تواند باعث شگفتی شود، سال ها به زندگی شما اضافه می کند، چشمه ای جلوی قدم شما، درخششی در چشم شما و…. ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *